L'atmosfera i el clima

OBJECTIUS  

  1.  Adquirir una idea bàsica de temps meteorològic i conéixer els fenòmens atmosfèrics que ens permeten caracteritzar-lo.
  2.  Conéixer instruments meteorològics i els seus usos.
  3.  Interpretar mapes del temps i conéixer les informacions que s’utilitzen per a descriure’l i predir-lo.
  4.  Adquirir una idea bàsica de clima i dels factors que el determinen.
  5.  Conéixer algunes característiques bàsiques dels diferents tipus de clima que hi ha als territoris que formen Espanya i en particular el de l’entorn.
  6.  Valorar la importància de les prediccions del temps meteorològic en les vides de les persones i en les activitats econòmiques d’alguns sectors.
  7.  Confeccionar i interpretar gràfics de temperatures senzills.
  8.  Promoure el desenvolupament de destreses bàsiques i d’estratègies per a organitzar, memoritzar i recuperar la informació.

  9.  Verificar la progressió en l’aprenentatge i l’aplicació d’algunes competències.
Amb esta unitat analitzarem la importància que té tant el clima com el temps en la nostra vida diària i en l'entorn que ens rodeja per a després estudiar la diferència entre clima i temps, els elements climàtics: temperatura, humitat, pressió atmosfèrica, vent i precipitacions; i els factors climàtics: altitud, influència del mar , latitud i relleu. La nostra vida diària està condicionada pel temps que fa en cada moment en el lloc en què vivim: si plou, ens haurem de protegir de la pluja amb uns paraigües, bótes, i impermeable; si neva, ens haurem d'abrigar i si disfrutem d'un dia calorós i solejat podrem banyar-nos en la playa... Per a predir el temps tenim l'ajuda dels meteoròlegs que utilitzen distints instruments per a això.





















Instruments: Termòmetre, baròmetre, pluviòmetre.



--------------------

Dibuixos per a predir l'oratge


--------------------











http://www.chiscos.net/xestor/chs/egmontinyent2/tema_2/tema_2.htmlhttp://www.chiscos.net/xestor/chs/egmontinyent2/tema_2/tema_2.html


El relieve de España












-----------------------